mandag 22. november 2010

Produksjon til Nairobi auksjonen!

Dato: Onsdag, 17/11/10

















Da var vi i full gang på masse produksjon av hjerter i ulike fasonger og kontraster.
Disse skulle lages til Nairobi prosjektet, som skal vær den 27 November på Bergeland skole!
Dette er bare en start fra noe vi kommer til å lage til denne auksjonen.





































Hvordan kan du lage et Hjerte?

Først henter du det botaniske materialet du vil bruke (tenker økonomisk), og div pynt. Husk fargevalget ditt.

Min Liste
- Avispapir
- Ståltråd (svart, bøyelig, men blir fort svart på hendene) Hansker er da lurt!
- Fiberhår
- Div. pynt: hjerter med glitter, perler osv.
- Fargevalget mitt: Rødt og hvit/sølv på den andre.

Framgangsmåten
-Først laget jeg to dråper, formet med avispapir og surret dem godt fast med ståltråd og for å få en fin form. Deretter satte jeg dråpene sammen og surret dem med ståltråden. Da fikk jeg en form på et hjerte. Dette er selvfølgelig en øve sak.
Hjertet dekket jeg med fiberhår. Lurt å holde seg til en farge på hvert hjerte, da får du et optisk syn og det blir behagelig å se på. Deretter er det på med pynten, jeg har brukt, litt perler,sølvplanten Calocephalus, ståltråd som er i sølv, buljongtråd og jeg har tenkt på volum mens jeg har arbeidet.
Bruk din fantasi! good Luck! Det er artig : )

Konklusjon
 -Å forme et hjerte krever nøyaktighet, god teknikk ( at alt henger sammen og sitter godt fast), tålmodighet og en god stilling mens du arbeider.Det er også viktig å tenke på kontrastene på helheten.
Jeg ble ferdig med 2 hjerter den dagen og tiden gikk veldig fort, neste gang skal jeg se om jeg kan jobbe enda fortereog få flere hjerter på plass.
Jeg vil forandre det røde hjerte mitt. Da vil jeg fjerne den hvite tråden som er over fiberhåret. Syns den ser litt billig ut nå. Men ellers så syns jeg det var en kjekk oppgave! :)

Ingen kommentarer: