tirsdag 8. februar 2011

Sorgbineri


Hjertepute

Materialer: 
1stk. 120 kr Oasis formet som et hjerte
31stk  25 kr Nellik
Litt     10 kr Arabicum
Litt     20 kr Phromium blad
Total 925kr............................


Kompetansemål: 
  •  Bruke verktøy, materiale og teknikker på føremålstenleg og forsvarlig måte.
  •  Kalkulere pris på produktet

Kjennetegn til den klassiske stilen.
  • Klare former som dominerer, ofte tett og få sorter blomster. 
  • Den ytre formen er lukket og avgrenset
  • Få linjer
  • Jevn rytme
  • Den er ren og har en godt punkt å se på.
  • Den er symmetrisk som regel.

Sorgbineri som ofte blir brukt:
1. Krans
2. Puter
3. Hjertepute


Jeg valgte å lage et hjertepute 
Her er min prosess.

Utstyr: Tang, og blomsterkniv og kalkulator














Her har jeg skjært oasisen, og skjært inn mot midten 
For å arbeide bedre med plassering av blomster.
















Her startet jeg med det grønne først: Pistacia og equaluptus.
Deretter satte jeg gule nelliker som jeg fikk levert av læreren.
Jeg har plassert grønt under for å få volum og for å dekke oasisen.
Jeg setter nellikene i forskjellig høyder for å få hjerteformens form. 












Da har jeg fått en klar hjerte form, som har en klassisk stil. 
Men syns den er kjedelig, og vil tilføre litt dekor til slutt.












Her har jeg tilsett Phromium blad & Arabicum.
Den ble på 925kr. 


De andre sine arbeid:D














Etterpå fikk jeg lage en krans
Jeg valgte en dekorativ krans, som er rund pyntet.

Botaniske materialer:
Mørke rød/rosa Roser
Anthurium
Eucalyptus
Lyse rosa roser
Hypericum
Galax blad
Aspedistra
hasj plante?


Det jeg ville ha frem her var å eksperimentere med 
nye materialene og lag det frodig, men samtidig elegant 
med strenge former i produktet.

Her har jeg satt i grønt materialer. 


1 kommentar:

Blomstertua sa...

Kjempeflotte arbeider;))) Fin dokumentasjon med gode bilder