tirsdag 25. januar 2011

Bårebukett

 Min første bårebukett!
- Jeg hadde forventet at dette ville bli kjempe vanskelig,
 men innså at det var lettere enn hva jeg hadde forventet.


Kompetansemål: Planlegge,gjennomføre eget grunnleggende arbeid med ulike råvarer. Analysere botaniske materialer.
Engenkompetansemål: Planlegg, gjennomfør et arbeid med ulike botaniske materialer,og analyser et arbeid. 

Arbeidskisse


















Si det skal være en dekorativ bårebukett, må jeg huske:
 - Luftig
 - Frodig
 - Flere sorter blomster
 - Overlapping gir volum
 - Kryssende linjer gir volum
 - Balanse - symmetri/ asymmetri
 - Harmoni
 - Dominans
Arbeidstegning


















Endelige resultatet













RESULTATET
Her har jeg analysert buketten og kom fram til at 
jeg måtte jobbe videre med bedre proporsjoner, 
mer frodig bukett,( som for eksempel mer overlapping ) 
Jeg må også tenke mer på teknikk
fast bindepunkt, og bedre form på helheten. 


- NESTE BÅREBUKETT
 -Her har jeg tatt i utgangspunkt å tenke mer 
   på det jeg måtte jobbe med videre med.


-Teknikk
- Radial grupperingsteknikk
- Fast bindepunkt
- Gode snitt, rent, like lange
- Rent underlag under bindepunktet
- Gode proporsjoner, blomstene 2/3 og bindepunktet og ned til stilkene 1/3. 
- HUSK FLAT BAKSIDE















Utstyret: Tang, tappet kniv og en kalkulator. 



















Flott, Radial grupperingsteknikk. i bindepunktet. Jeg føler jeg får roen i den.
Jeg fikk et fast bindepunkt, noe som er veldig viktig.
Neste gang skal jeg være mer nøye med snitt, som er like lange og dobbel sjekke at alle er snittet.










<---Endelige resultatet












.TOTAL SUM 443kr










Kommentar:  Jeg valgte oransje som hovedfarge, og tenkte mye på analyse mens jeg valgte materialene. Jeg vil legge ut analysen på et skjema etterpå.
Jeg syns jeg fikk det bedre til nå, enn de andre gangene, så gleder meg til neste gang. 


Minus:  Jeg ser selv at jeg kunne tatt mer salal blader nederst ved venstre side for å få en en trekantet form på helheten. Men det er en øve sak!. spennende å se selv etterpå på hva jeg kunne forandret på, og lært av mine feil. feks. fastere bindepunkt, snitt alle stilkene, lik lengde på stilkene, bruken av volum i et produkt.
        
ANALYSERE BÅREBUKETTEN OVER HER.


                      Dominans      Kontrast
Form:          Rund form:     Roser, hypericum, gåsunger,nellik 
Linjer:         Buet form       Anthurium, salalblad, sypress, galax
overflate:  Glatt                  Matt: sypress,  Glatt: salal, anthurium,    
                                               Hypericum, galax. Myk: gåsunger, roser, nellik
Farger:      Oransje           mørk: Grønn,brunt. Lys:gul,hvit  (mørk/lys)   


KILDE :Info fra Inger, og tone. Tatt bilde med kameraet mitt    

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Så bra du har gjort dokumentasjonen din :) Flotte bilder av flotte produkter