tirsdag 18. januar 2011

Praksis Uke 3

                         Da Har jeg fått Praksis plass   
                                på Forus Blomster 
                                              &
                         Her er litt av min dag i  dag
                                (Tett lav dekorativ bukett)







Botanisk materialer i de ulike bukettene: 
- Reir
- Gåsunger
- Edelkongler
- Salal blad -Gaultheria
- Leeder -arachniodes
- Aspedistra -aspedistra
- Bjørnegress -Xerophyllum
- Limonium -Limonium
- Brudeslør -Gypsophila
- Orkide- Cymbidium
- Nellik - Dianthus
- Rosa -( bianca b.la.)
- Gerbera


Disse ble brukt i de i ulike bukettene jeg laget. 
De ble fra 300-400 kr. 
(Fikk ikke til å sette navnene under bildene)

Ellers har jeg snittet, crysanthemum ,afrikansk lilje (ornithogalum) cala ( zantedeschia) , limonium, brudeslør og fått masse inspirasjon til i morgen. Gleder meg til utprøvingen til eksamen i morgen. Det blir utfordrende det!:D

Kompetnsemål: Eksperimenter med levende materialer. Botaniske navn.
Egenvurdering: Veldig gøy!Jeg var heldig som fikk starte 2011 med tett lav dekorativ buketter, og bestillinger . Det var Spennende, og utfordrende. 
Kilder: Boken: flowers from hollland 08/09.  Tatt med mitt kamera.                                                        
               Fått litt tips av Linda og Tonje, kjempe flinke:D  

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Så mange lekre arbeider du har laget. Flotte materialer. FIne bilder:))