tirsdag 28. desember 2010

De siste dagene før jul!

Disse kom ikke ut på bloggen før nå, pga de var en liten overraskelse til enkelte til jul, de ble veldig fornøyde. Noen av dem kommer ut på videoen min, som kommer i neste innlegg :)

 En liten søt dekorasjon! 
 En rose, med tillansia skjegg, med litt stjerner og bøyelig ståltråd med glitter på. 
En dekorasjon.
 for å Øve meg. Jeg så jeg at jeg må passe på starten min, holde en fin rundt form så bearbeide meg oppover. Blomstene trenger ikke å være symmetrisk lagt, kan tenke litt asymmetrisk også. 
Enn må passe på at alle blomstene får puste og får god plass, jeg syns jeg fikk et bedre til, på slutten. 
Jeg brukte litt bøyelig ståltråd i sølv. for å holde en fin rund form.
 Dette syns jeg er vanskelig, og må arbeide med videre. 
 Hjerte på veggen eller på døren. 
 Jeg valgte og bruke restene av det vi hadde i kjølen, Da jeg så sirbirkornellene ( latinsk: Cornus alba) at jeg fikk ideen om å lage et hjerte fra bunnen av. Disse greinene er bøyelige så er lette å arbeide med. 
Ser nå at jeg kunne tatt litt mindre med kongler og kastanjenøtter, 
eller tatt litt div kongler eller kastanjenøtter på den andre siden på hjertet. Dette er noe jeg kommer til å arbeide videre med for å få en bedre form på selve hjerte og div pynt. Gleder meg!
Hjerte!
Jeg fant denne  hjerteformen med allminiums tråden, denne ville jeg bearbeide med. 
Jeg valgte å ta 2 nelliker og litt ilex som dekor. 
Ilex er festet med buljongtråd og nellikene er festet i spiral under.
En litt uvanlig Krans i Hverdagen, alltid spennende! 
Planen var krans, og da ville jeg ha noe som varer lenge og ha litt julestemning i seg. 
Jeg ville bruke det vi hadde igjen på skolen.  Dette ble resultatet. Det var kjempe spennende og se om det virkelige gikk. Hadde forventet et helt annet resultat. Jeg ble positivt overrasket. 
Jeg har brukt: trollhassel greiner, ilex festet med rød buljongtråd, kongler, 2 roser( varer max en uke, men lett å byttes ut med nye). Jeg har også brukt stoff i silke, og garn for å få en fin harmoni i helheten. 
Et arrangement + en dekorasjon.
Her har jeg eksperimentert med greinene som går rundt og rundt. 
Jeg viste med en gang hva jeg kunne gjøre.
Min plan var å ta tillansia skjegg rundt greinene som går rundt og feste dem med buljongtråd i sølv.
Deretter ville jeg ta kongler i forskjellige høyder som gikk i midten. Deretter ville jeg sette en amaryllis ved konglene. Når jeg kom hjem så jeg at jeg ikke hadde plass til den og amaryllisen, så det ble slik istedenfor.
Dette er for å utforske litt med blomster div. og se holdbarheten.  
Jeg ble veldig fornøyd. 


 Festet med buljongtråd. Jeg har små plastikk pose ved stilken for at de skal holde seg lengre. Hadde det vært en kunde som skulle hatt den, ville jeg aldri tatt blomstene i en pose slikt. Da ville jeg tatt en hel stilk og tatt den å hengt den opp ned og tatt vann i stilken, da hadde amaryllisen holdt lengre. 
Dekorasjonen!
Her brukte jeg restene av amaryllisene, og litt mose fra butikken og 2 kongler jeg fant ute. Disse har jeg malt i hvitt. Jeg syns det var veldig kjekt å male så jeg malte litt på krukken også.( malingen går bort i vann). Jeg har også brukt englehår og garn som jeg har tatt rundt vasen for å få en fin helhet på det som er her og det som er over dekorasjonen.

3 kommentarer:

Blomstertua sa...

Her har du vist masse kreativitet. Flott! ;))))))

kirsebær sa...

Den Jule Kransen var Seriøst Et Syn!

Hilsen Elev fra Fjord året ^^,

Lillian sa...

Tusen takk, alltid kjekt å høra ;P