mandag 13. desember 2010

Praksis Uke 49. del4

 Fredagen
Kompetansemål for uken - Eksperimentere med levende materialer.
Egen kompetansemål uten om - Lær litt navn på det du bruker og ser i butikken, og øv meg på en tett dekorativ bukett.
 Tett dekorativ bukett. 250kr.
Tema: rødt.
Materialet: Underlag, sqaurrosa, kongler, lerkekongler,
 kongler,germini, ilex og nelliker.
 Her valgte jeg å ta masse inni vasen for å bruke vasen på best mulig måte. 
Jeg har tatt eikekongler, ilex, squarrosa og en rød stjerne for pynten sin skyld. 
For å vanne dem så sprayer enn oppi vasen. ikke vann selve løken, da dør svibeler fortere. 
 Det ble laget 4 stk av den, 170kr pr stk. 
   Her har jeg Svibel, squarrosa, og kastanjenøtter i bunnen. 
Det er også litt pynt med kuler og hjerter. 
Skålen var dyr, dermed ble prisen 220kr og den største 250kr. Men de er uskyldig og flotte. 
 Her skulle jeg bruke vasene, dermed ble de små søte arrangementer.
Jeg brukte germini, ilex, trollhassel, litt squarrosa og steiner på bunnen i rødt og mørke rødt farge. 
Jeg syns det er viktig at jeg gjentar litt av det jeg har brukt tidligere i div arbeidere,
 Da får jeg en fin utstilling til slutt. 
 Her har jeg brukt svibel, der jeg har brukt buljongtråd i sølv og bunnet sammen, som en kule. Jeg valgte og ikke ta bort jorden rundt svibelen, pga da står den stødigere i skålen. 
Pyntet med hjerte og en kule på den andre siden. Jeg droppet mosen for å eksperimentere, så da endte det med en liten bit av en squarrosa grein. 
Da er det bare å vanne oppi skålen. 
 Bestilling- 2 Hjerter i sølv. 
Da brukte jeg sølvplanten,buljongtråd i sølv, englehår, hjerte av stål og en perle.
Jeg syns de ble veldig flotte begge to. 
Pris: 120kr pr stk.
En Liten sak jeg ville avslutte dagen min med! 
Det har vært kjempe kjekt å jobbe på Ålgård Blomster. 
Jeg har lært kjempe masse nyttig. 
Tusen Takk nok en gang!:D

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Så mange flotte arbeider du har fått lage. Fin dokumentasjon:)