tirsdag 7. desember 2010

Onsdag-fredagen i Praksis

snitting av wanda Orkidé- blue magic, uten næring i vannet.

 Jeg satt Flamingo Bladet (Anthurium clarinervium)
 i vannholder, vis ikke hadde de falt ut av vasen når de går litt ut.
 Voks blomst-, varmt vann pga tykk grein, med næring i vannet.
Flamingo-Anthurium, lunket vann, uten næring i vannet.
     
Afrikansk lilje-Arabicum
Dette er en løkblomst, så de trenger kaldt vann, med næring.
 Alle snitt blomstene som jeg har snittet, har jeg sett i spiral og
sett dem ved snittblomstene på bordet. Sortert etter fargekontrastene.
Dette! Det er feil! Pass på at det ikke kommer slike ender av en snitt.
Det skal være fint skåret på skrå!



Produksjon
- I løpet av uken har jeg lært og eksperimentert nye metoder og teknikker ved å pynte svibler.
Knall kjekt og lærerikt!


Måtte bare bruke opp de små gelé kulene, de er så kule!
Dessverre ble det tomt for gelé kuler, så jeg prøvde med mose jeg.
Hørte de ble fort solgt, så det ble rett på masse produksjon!
Litt av Lilli´s fantasi.
En liten juledekorasjon, måtte bare!
Her brukte jeg myrtetråd for å feste mosekule, sparer peng!
Slutten av dagen fikk jeg lage tett dekorativ dekorasjon.
Her fikk jeg lært gode teknikker, føle deg fram når du setter blomstene i stikkmassen, slik at de ikke brekker. Tenker på de blomstene som har en myk stilk og sette dem sammen til et godt resultat.
Og
Tett dekorativ bukett.
Materialet: underlag, perler i tråd, eføy, nellik, kongler, Wanda Orkidee og ull tråd.
En god advents bukett som har en fin harmoni å en lilla farge som gjør buketten spennende.


2 kommentarer:

Inger Kristine sa...

aw, så flinke du e LILLIAN !:D

Blomstertua sa...

Her er det mange fine arbeider. Flinke:)) Du har fått øvd deg en del på arbeider med svibler, herlig;)