torsdag 23. september 2010

Brudebukett

BRUDEBUKETT


Mandag's morning den 13 sep.                                                                                                                    
Da fikk vi nye blomster, fra blomsterkjeden på Madla,
og vi var klar for å lage brude buketten.
Læreren viste oss de grunnleggende stoffet på en stiftet brude buketten
med mellomstikk for å holde 90 graders vinkelen og holde buketten tett.

Dette er en klassisk form, og dette er en øve sak jo mer du øver jo bedre blir formen.

Bladene
Først fant jeg fram to pakker med røde roser, 20 stk.
Deretter renset jeg rosene for blader, og samlet de bladene som så bra ut.
De skulle jeg bruke til å lage mellomstikk til brude-buketten.
Deretter teipet vi dem sammen og la dem i cellofan, (de ble sprøytet med vann) og la dem i kjølen.

Rosene
På rosene fikk vi lært oss 3 forskjellige måter å stifte blomstene på, jeg valgte den som er på bildet.
Deretter skulle vi teipe dem godt sammen. Teipen dekke hele stilken og ned til ståltråden slutter.
Hvis ikke får stilken luft, og da mister de fuktigheten og rosen visner. 

Tips: Vi fikk tips, om å bruke den grønne ståltråden, for den ruster ikke, som den vanlige gjør.

Her er det bilder av prosessen.
















Jeg laget 15 mellomstikk


Jeg stiftet 20 roser denne dagen. 
Deretter måtte jeg ta dem i en vase og ta dem på kjølen. 
Sammen med mellomstikkene, de fikk være under en cellofan 
 og sprøyter litt vann på, for å holde fuktigheten til onsdagen den 15 sep.                                                                                                               



Ingen kommentarer: