tirsdag 28. september 2010

Skole oppgave



















Mandagen 27 sep. etter besøket av Ungdomskole elevene.
Da skulle vi bruke blomsten, hortensia i en bukett.

 Jeg valgte å lage en tett rund bukett.























Denne gangen hadde jeg ikke skisser.
Her laget jeg for å ekserimentere og harmonere fargene og få en fin helhet.

Jeg hadde som utgangspunkt : en romantisk liten bukett til rundt 300 kr. (max )
hortensia var blå/ lilla, så derfor valgte jeg noen farger som passet fint sammen.

Valget ble på:
- Forskjellige rosa farger - for å få fram den romantiske stemningen
- Mørk brun/ lilla - for å få fram en spennende bukett
- Mørke grønn  - for å få en rund form rundt buketten, og få en asymetrisk form.
- lyse grønn    - for å ta fram de grønne bladene rundt buketten. + grønn og mørke brun= fin kontrast.

Prosessen : Da tenkte jeg på helhet, FLOF og at det stemte med en romantisk bukett og tenkte på prisen når jeg velgte blomstene.

Prisen ble på : 270 kr ca.

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Fin bukett:) Gode bilder