tirsdag 28. september 2010

Praksis

I dag den 28 sep. Da var jeg ute på utplassering i bedrift.























Her er noe av det jeg har gjort i dag


















Jeg laget 5 hjerter med dekor på.
Her tenkte jeg på kontrastene og helheten.
Jeg brukte vikletråd for å feste lyngen på hjertet.
Pris : 130 kr pr stk.


















Jeg laget 4 kremmerhus med ekte orkide i.
Jeg  la en vannholder oppi kremmerhuset som holdt orkideen i livet.
For å feste planten brukte jeg vikletråd og pyntet det med sølv hjerte til slutt.
Til pynt inni huset.
(Orkideen er ikke beregnet til å vær ute, da får den frost skader.)
Kreativt og stilig!
Pris : 160 kr pr stk.


















Her har jeg laget 4 kremmerhus med falske orkideer i.
De er beregnet for utendørs pynt,
De kan også brukes inne, som en bordpynt feks.
Jeg har limt den falske orkideen oppi kremmerhuset.
Ellers er det samme teknik som den andre.
Det er morsomt å se hva enn kan gjøre med de ulike materialene.
Pris : 140kr.
Grunnen til at denne ble billigere var fordi her er det en falsk orkide i,
mens den andre hadde ekte orkide, da tar de mer.






























For å bruke noen av potteplantene som var i butikken, så framhevet jeg dem med pynt.
Jeg laget 5 slike dekorasjon er.

Planten kostet    75kr
Vasen  kostet    39kr
Steinen kostet   20kr
Tråden kostet     5kr
Arbeidet           10kr

Pris tilsammen 149kr pr stk











































En tett rund bukett.
 For å øve meg og se hva jeg kan forandre, forholdt til sist gang.
Jeg lærte at jeg kunne plassere bladene lengre ut for framvise dem bedre,
 enn å bare stappe dem rett oppi hullet.
( Da hadde ikke bladene vist så mye +
bladene hadde vært lag på lag og da blir buketten dyr for noe som ikke vises.)
Jeg snudde på blomstene for å framheve dem på best mulig måte.


Prisen ble på 250 kr.
Jeg fikksette pris på buketten å sette den på bordet til salgs.



Jeg brukte litt utsprunget blomster for de er lettest å bruke til en tett rund bukett og resultatet blir frodig og spennende. Her er det et eks. på forskjell på utsprunget og ikke. Det er en stor forskjell.

















Dette er en øve sak som enn blir bedre og bedre på for hver gang, jeg merker selv forskjellene.
Da tenker jeg på FLOF og HMS.


Egenvurdering: 
I dag har jeg gjennom gått mye av det jeg har gjort tidligere de andre gangene, og det syns jeg er veldig positivt.  Det er mye av ting som jeg har gjennom gått som er supert å repetere.
Nå tenker jeg mer på HMS med materialene og helheten i tingene jeg lager enn hva jeg gjort tiligere. Det er spennende å se nye ting og lære om nye ting. Det som jeg ikke har sett eller laget før var et kremmerhus. Det var lettere enn hva jeg hadde trudd.

4 kommentarer:

Inger Kristine sa...

Åhh, Det såg gøøy ut! :D

Lillian sa...

Det var kjempe kjekt;D

Hanna Isabel Waldemar sa...

Så nydelige de hjertene var!

Blomstertua sa...

Så flotte arbeider du har laget. Bukettene er kjempefine, nydelig bruk av det grønne:)