tirsdag 26. oktober 2010

Ute i Praksis

 Tirsdag.12 okt.






















Da valgte jeg mitt kompetansemål før jeg kom:

Lær navn på levende materialer i butikken. Da valgte jeg ut gangspunktet i
- Potteplanter
- buketter

Senere på dagen bestemte jeg meg for  å lage en dekorasjon, der jeg gjennom gikk
- Farge
- Linjer
- Overflate
- Form

Høstfarger ble mitt tema.
Her  laget jeg en dekorasjon som skulle vær med på å få inspirasjon videre på vårt prosjekt som kom etter høstferien.



Her er det bilder av noen flotte borddekorasjoner


























Her lærte jeg noe veldig viktig!
Aldri press oasen ned i vannet, 
da tar det lengre tid før den går gjennom hele oasen.
Her har jeg et eksempel på hvordan det blir når du presser ned oasen.
















Her fikk jeg vite at det var en vanskelig måte å starte på. 

Derfor fikk jeg et tips og lage det slik.
















Jeg fjernet alt og startet på ny.
Jeg brukte det optiske synet slik at lyngen ble like lange på hver sin side av hverandre.
Da er det lettere å få en rund form som et ut gangspunkt.
















Først ble alt veldig flatt og tungt. Da fikk jeg tips at hvis jeg jobbet opp i høyder helt opp til toppen av oasen fikk jeg en luftig og spennende start.
Her brukte jeg Lyng ( Erica) og blader.
















Bearbeiding med blomster og dekor. 
Her har jeg brukt: Hypericum og kongler. Konglene brukte jeg ståltråd for å sette dem fast.

















  Resultatet mitt.

 Etterpå fikk jeg vite hvordan jeg skulle regne ut prisen.



Den ble lagt ut til salgs i butikken for : 360kr / m fatt. 


Egenvurdering.

Det var vanskelig. Måtte bare få det ut! Det er så mye du må tenke på, men utfordringen var kjempe kjekk.  Dette er noe jeg har lyst å forsette med og utforske og bruke min kreativitet videre. 
Her har jeg tenkt mye på en fin harmoni med fargene, balansen i helheten, og få frem høstfargene!
Jeg syns den ble flott og prisen ble ikke for dyr.


En annen høst dekorasjon


















Her brukte jeg metoden jeg lærte av Tommy Eide.
Orkideen er i en vannholder.
Total sum 79kr.


Da dagen startet fikk jeg ta en tur ut og se på dekorasjon er innen temaet: begravelse.






1 kommentar:

Blomstertua sa...

Fine dekorasjoner du laget:=).