tirsdag 16. november 2010

Min Uke!

Mandag's Morning.
Det var da alt startet!

















Min kreativitet!

Vi fikk i oppgave og lage hva vi ville med våre materialer som var igjen på kjølen.
Først så jeg hva materialer vi hadde, da tenkte jeg på et hjerte dekket med garn med blomster
hengende ned, men fikk Stein Arne Hansen sin Demonstrasjon på hjernen.
Det var da alt satt i fyr og flamme. Lillian fikk en fantastisk ide.

Her er mine skisser.

Arbeidstegning














Her må jeg innrømme at jeg har brukt iden til en av bukettene som Stein Arne Hansen laget på Demonstrasjonen i Stavanger.
Da er planen min å videreutvikle denne buketten.
Nå er jeg spendt på resultatet mitt.








Beskrivelse av min bukett
- Da tenker jeg formal bukett.
- Det skal være en spiral i bindepunktet.
- Planen er å lage en mose kule å sette den i spiralen ved bindepunktet.
  For å få det moderne uttrykket fram som er trend nå i dag.
- Proporsjonene skal være 1/3.
- Jeg vil jobbe med kule former som skal gjentas i formen på buketten,
   stativet, og på mose kulen.
- Buketten skal være ren og enkel + den skal se stor og dyr ut.

Min utfordring:
Utfordre meg selv på å lage en formal bukett, og ikke minst få mose kulen der med bindepunktet.
Tanke på at bindepunktet skal være i spiral.
Å få buketten til å se dyr ut.
Jeg tar utfordringen!

Min handleliste
6stk Kala
25stk Flexi gress til stativet
1/2 Lag med mose
Vikletråd og en i farge.
3 pinner
Prisen: Rundt 350kr.

Eksperimenterer til et stativ
 Forslag til stativ 1







 Forslag stativ 2.





Forslag stativ 3, den Utvalgte! 
Yterformen = asymmetrisk.
Jeg festet Flexi gress som følger høyre retning.
Jeg kommer også til å ha Hypericum på stativet for å få volum og spenning.
Her har jeg laget en mose kule og fått en fin rund form ved hjelp av myrtetråd.  Jeg har dunket den i vann og fått den på kjølen slik den varer til fredagen og at fargen holder seg og jeg er klar til å gjør buketten klar.








Slik ble den når eg hadde satt alt sammen på fredagen.
Jeg bestemte meg for å bearbeide den hjemme, og få en bedre teknikk på binding av mosekule, få fram de beste sidene av blomstene, og få litt mer pynt på.  Jeg pakket dem godt inn og reiste hjem.
Matrialer: Mose, buljongtråd og Eføy (sprayet Gull). Teknikk: Viklet rundt mosekulen, for å få en rundere form, enn i stad og for å se dyrer ut.
Materialer: Spiralgress, Hypericum, Buljongtråd (gull) Teknikk: Flette dem inn i hverandre i en asymmetrisk form.
Da får enn en god støtte med Buljongtråden til stativet.
Her har jeg byttet ut ståltråden med en tykkere ståltråd. (18-27) og teipet dem godt sammen. Jeg hadde 2 ståltråd i hver.
Da ble stativet mer stabilt og holdt seg oppe.


Materialer: Her har jeg sprayet steinene med gull spray. Det tenkte jeg til bunnen i vasen. for å ta igjen fargen på stativet.







Materialer: Hypericum sprayet med Gull farge. Det er for å ta igjen fargen med vasen og få det lille ekstra på stativet.

Resultatet ved vasen! Steinene nedi vasen, og mosekulen over vasen for å få en stilig effekt. Skulle egentlig ha en rund vase som var dobbel så stor som mosekulen og litt steiner i gull nedi bunnen men mor hadde knust den vasen. Dette var det eneste vasen som var til gjengelig for øyeblikket.

Resultatet!Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og jeg følte jeg fikk gjennomført det jeg hadde som mål.
Her ser du at jeg har brukt Eføy og Hypericum som er sprayet i gull, ved stativet. Det ble mye finere og fikk en fin balanse i helheten og fikk fram litt volum. Stativet fikk et asymmetrisk form som gjor til at jeg fikk en fin balanse sammen med de flotte kala-ene.






Ingen kommentarer: