tirsdag 16. november 2010

Praksis Uke 46

Dato: 16 nov.

Jeg startet med å pakke ut snitt blomstene som var kommet, og snitte dem, sette dem i rene vaser men jeg fikk høre at jeg ikke skulle ta næringsvæske til dem. Pga Vann orkide og flamingo skal ikke ha det. I vasen brukte jeg varmt vann.


Material: Julestjerne. Her brukte jeg papp til " krukke" og festet den med en tråd.

Material: Saint Paulia og Hebe. Disse er blomster selges hele året. 
De ble plassert i en lilla krukke,tanke på det er snart advent.               

Her laget jeg en tett bukett, til 225kr. Material: Orkide, salal, skimma,

















Material: potteplanten: Helleborus Niger.
Pris:125kr pr stk.

















Material: Helleborus Niger som er plassert oppi glasset med små kongler og nøtter.
Noe jeg kom på i farten som jeg ville lage.
Pris:160kr.

Kompetansemål: Velge materialer og teknikker til ønsket produkt og uttrykk i blomsterdekorastørfaget.
Kilde: Bildene er tatt med mitt kamera.
Opplysning: Ta white sprit på tangen og deretter olje, så hindrer det sykdommer på avt. Blomster.


Ingen kommentarer: