søndag 28. november 2010

Produksjon til Nairobi auksjonen del 3.

Dato tirsdag-fredag 23-26 Nov.

Bukett, Arrangement og Juletreet

Her har jeg festet pinnene på hver side med vikletråd for å få en godt underlag til treet.
Materialet: edelgrein, tråd, lim, stjerner, glitter og buljongtråd.
Her har jeg tatt på edelgrein tett i tett og surret dem med grønnlakkert ståltråd. Jeg tok litt ekstra med edelgrein helt nederst slik at det skulle se mer ekte ut og og ikke et flatt juletre.
Pris: 300kr.

Materialet: Nellik, to kongler, tillandsia blad,  Anthurium (flamingo) panicum, tillandsia skjegg, garn i ulike farger og underlag.

Her startet jeg med et lite underlag, fikk litt hvite hår på, og dekket med forskjellige garn nøster. Jeg passet på å stramme godt sammen og drog ut underlaget for å få en større bukett. Deretter stiftet jeg konglene, og teipet dem siden jeg valgte en ståltråd. Fant ut det brukte mye tid, så jeg valgte å ta en grønnlakkert ståltråd når jeg stiftet tillansia bladene.
Jeg plasserte de ulike materialene slik jeg fikk dem frem på best mulig måte, det var kjekt å eksperimentere. 
Pris : 350kr.

Arrangement
Materialet: Rose bianca, tillandsia skjegg, malus, ull, oasis, lim, krukke.
Startet med å vaske krukken, plassere en oasis oppi. Deretter plasserte jeg tillandsia skjegget over oasisen så la jeg på et underlag laget av lim. Da brukte jeg en bøtte med kaldt vann i, og lagte et mønster med limen slik jeg ville ha det. Deretter plasserete jeg Bianca rosen og en Mulus i stikkmassen og da fikk jeg en spennende varm kontrast.
Pris : 97kr.


Stor: 180kr
Mellom: 90kr
Liten: 85kr.
Jeg syns de ble veldig søte og små arrengementer. De ga et harmonisk blikk og veldig varme rolige kontraster som passet fint ilag. enn fikk litt følelse av vinter med det samme, med underlaget jeg laget med lim.

Bukett























Materialet: Alminiumstråd grønn, kongle, cornus, amaryllis, bjørnegress, malus
Pris: 100 kr.












Teknikken
Jeg fant fram en cornus og bjørnegress som har samme uttrykk som amaryllisen som gjor til at de passet bra sammen. sprudlende og frodig som stikker i alle retninger.
Ved bindepunketet valgte jeg å  ta alminiumsstråden i som gikk i samme farge som resten av buketten i stede for en bast. Da blir helheten finere å se på og ser automatisk dyrere ut.
Der alminiunmstråden stoppet, der festet jeg en kongle. Den er limt på.
Alle linjene på hver material som er brukt her, har rette linjer.
Overflaten er myk og glatt som får en spennende uttryk i helheten.
Fargene var naturlig varme kontraster og er et miljøvenlig produkt.
Formene var kuleformet og runde.
Materialene fikk leve fritt over bindepunketet som gjor til at buketten så dyr ut.
proporsjonene på denne buketten er 1/3.  
Pris : 100kr.


Kompetansemål: Eksperimentere med ulike materialer. Lage ulike utstillinger av blomsterfaglig produkt. Analysere og vurdere egne produkter med tanke på helskaplig uttykk.

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Mange fine arbeider du laget. Fine bilder:))